FRISS

2014. június 13.

Rebecca Maizel: Végtelen napok ~ Blogturné


Ki merészelte azt terjeszteni, hogy a vámpíroknak leáldozott? Rebecca Maizel: Infinite Days - Végtelen napok című könyve a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában a Könyvhétre jelenik meg, és alaposan rácáfol erre az álhírre. Megismerkedhettek a Vámpírok királynőjével, Lenah-val és szövetségeseivel. Hat blogger mutatja be nektek a könyvet, amiből három példányt meg is nyerhettek! Érdemes tehát követni a turnét, vigyázat, vér fog folyni!!!


Rebecca Maizel
Végtelen napok




infinite days.jpg







„Az egész történelem során nem találtam senkit, akit ennyire szerettem volna, mint téged… senkit." Ezek voltak Rhode utolsó szavai hozzám. Az utolsó alkalom, amikor szerelmet vallott. Az utolsó alkalom, hogy láttam az arcát. 592 éve először újra lélegeztem. Kifekhettem a napra. Éreztem az ízeket. Rhode feláldozta magát, csak hogy én, Lenah Beaudonte, újra ember lehessek. Hogy képes legyek véget vetni a vérszomjas időknek. Sosem hittem volna, hogy egyszer majd újra szerelembe esem valakivel, aki nem Rhode. De Justin olyan… vakmerő volt. Izgalmas. Gyönyörűbb, mint a legvadabb álmaim. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer majd újra tizenhat éves leszek… ahogyan azt sem, hogy visszatér a múltam, és kísérteni kezd."



Kiadó
 Könyvmolyképző Kiadó
Sorozat
 Vámpírkirálynő #1
Oldalszám
 384 oldal
Kötés
 Puha / Keménykötés
Fordító
 Cziczelszky Judit
Megjelenés
 2014. Könyvhét
Goodreads-rating
 3.96


Vélemény
Vámpírok… Már jó ideje nem olvastam vámpíros könyvet, mert ráuntam. Mindegyik annyira egy kaptafára ment, kevés kivétellel, hogy nem bírtam többet végigülni. Általában adott a leghatalmasabb élő (értsd holt) vérszívó, aki veszélyes, szexisen férfias és bárdolatlanságokat vág a nők fejéhez, vagy csak egyszerűen az érzékiség két lábon járó megtestesítője. Jól hangzik? Ezredszerre nem.

Szerencsére a Végtelen napokban egy teljesen más megközelítést kapunk. Először is a vámpírunk lány. Oké, ez még talán nem világrengető szenzáció, de Lenah egy több száz éves lény, aki most emberré vált. Egy tizenhat éves tini bőrébe bújt, vagyis hát visszakapta azt a testet, amit az átváltozáskor elvesztett. Tette ezt mindezt saját elhatározásból. Azért, emberek, mert a vámpírlét nem fenékig tejfel. Tetszett, ahogy az írónő felépítette Lenah karakterét a múltbéli visszaemlékezésekkel. Különösen az fogott, meg, hogy nem romanticizálta túl a vámpírlétet, nem mentegette, és nem szépítette a dolgokat. A vámpírok gyilkosok. Lelketlenek, érzelemmentesek és számítóak, akiket csak a vér és az éhségük csillapítása érdekel. Nem éreznek semmit, csak dühöt, amiért nem érezhetnek. Rebecca Maizel remekül megragadta ezt a hangulatot és üdítő szenvtelenséggel mutatta be Lenah legvéresebb és leggyomorforgatóbb emlékeit is.


vercsepp.jpgKülönösen szerettem, hogy Lenah vámpírszemélyisége hogyan kúszott bele az új életébe is. Tizenhat éves lányként jár az elit magániskola kampuszán, ahol a diáktársai vénáit nézi és az esetleges lemészárolásukat fontolgatja, miközben azon aggódik, hogy mit vegyen fel és, hogy a gonosz csajok kinevetik. Elég különös kombináció, de Lenah személyiségébe belefér. Nagyon jól sikerült megragadnia az írónak ezt a kettősséget, az öreg lélek és a fiatal test vágyódásait, valamint, hogy milyen csodát jelentenek a legapróbb örömök is egy olyan embernek, aki évszázadokig megvonta magától a boldogságot. Nekem mindenképpen a Lenah múltjának darabkái jelentették a legtöbb szórakozást, élveztem, hogy végre megmutatja valaki, hogy vámpírnak lenni nem jelent egyet a folytonos testi vággyal, sötét szomorúsággal és állatok levadászásával. Ők gyilkosok. Pont.


A könyv egyértelmű csúcspontja nekem Lenah újraéledése volt, ahogy ismét megtalálta és beillesztette magát a számára teljesen ismeretlen modern világba. Egyéb aspektusban számomra nem volt kiemelkedő a sztori, sem Lenah szerelemi döntéseivel nem értettem egyet, sem a cselekmény nem kötött le túlzottan. De elég volt ez az új, durvább, nyersebb nézőpont, hogy újra elkezdjem élvezni a vámpírtörténeteket.


Summa
A klasszikus és modern vámpírtörténet keveredése fiatal érzelmekkel és kasztrálatlan vámpírokkal.



Értékelés
Cselekmény
Aaaag
Karakterek
Aaaaa
Világ – Háttér
Aaaaa
Eredetiség
Aaaag
Stílus
Aaaaa
Borító
Aaaaa
Befejezés
Aaaag
Verdikt:
4,57 



Nyereményjáték

vercsepp.jpgA Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hárman nyerhetnek egy-egy példányt a könyvből. Nincs más dolgotok, mint a hat állomáson összeszámolni minden egyes vércseppet. Az alábbi rafflecopter doboz megfelelő sorait kitöltve máris esélyesek vagytok a nyerésre. Szerencse fel!!!!
a Rafflecopter giveaway

A blogturné:
06/05 Kelly Lupi olvas - Dreamcast
06/07 MFKata gondolatai - Gyógynövények
06/09 Könyvszeretet
06/11 Dreamworld - Térdszalagrend
06/13 Nem harap a...
06/15 Deszy könyvajánlója

Megjegyzés küldése

 
Back To Top