FRISS

2012. július 25.

Top 10 legfenségesebb sárkány

Gyönyörűek, fenségesek, erősek és halálosak. Kell ennél több ahhoz, hogy imádjam a sárkányokat!

Nem.

A szárnyas tűzokádók mindig is elbűvöltek, így most összeszedtem azokat a sárkányokat, akik szerintem a legnagyszerűbbek. Toplista!



10.  Fogatlan (Hogyan neveld a sárkányodat)

Fogatlan a ez előítéletek áldozata. A Hogyan neveld a sárkányodat film vikingjei egy gonosz és elvetemült teremtménynek tartják, pedig kedves és szelíd, csak a megfelelő ember kell hozzá és egy kis szeretet. Nagyon kedves kis mese, és a fekete sárkány különösen jópofa. Gyermeki lélekkel rendelkező felnőtteknek ajánlott esti film, akár lurkók társaságában is. Fogatlant mindenki imádni fogja!





9. Falcor (Végtelen történet)

Gyermekkorom kedvenc alakja volt az erősen kutyaszerű, kék lángot okádó, gyöngyházfényű szerencsesárkány, Falcor (vagy Fuhur, ha könyvben olvassuk). Imádtam a nevetését és hogy milyen jó társa és barátja Atreyu-nak. Felnőtt fejjel talán kicsit mű kinézete van, de akkor is ő volt az első sárkány, akit megkedveltem, és ez máig kitartott.



8. Eustace (Narnia Krónikái: A Hajnalvándor útja)  

Eustace esete tipikus tanmese. A két fiatalabb Pevensie idegesítő unokatestvére kapzsisága miatt büntetésből lesz sárkány. Ha engem kérdeztek nem kellett volna visszaváltoztatni, mert 1. végre nem tudott beszélni. 2: király szárnyai lettek és tüzet is tudott okádni. 3: végre volt valami haszna. Ki karna uncsi kisamasz lenni, mikor fenséges sárkány is lehet, nemde? De persze miután Eustace megtanulj a leckét elveszti a szárnyait. Pech.


7. Magyar mennydörgő (Harry Potter és a tűz serlege)

Két okból került be a listába a Magyar Mennydörgő, mert a Harry Potter univerzumban az egyik legveszedelmesebbnek tartott sárkányfaj, és mert magyar. Amikor először olvastam ezt a részt büszkeséggel töltött el a tudat, hogy nálunk élnek a legvadabb sárkányok! Nagy öröm, hogyha még csak a fantázia világában is, de sárkánynagyhatalom lehetünk. A Mennydörgő elég félelmetes kinézetű rengeteg tüskéjével és tüskés farkával, és ő az első a listán, aki a halálos sárkányok táborát erősíti.

6. Névtelen sárkány (A Tűz birodalma)

Felejthető film, felejthetetlen sárkányok. A Tűz Birodalma tűzokádóit nagy gonddal és részletességgel dolgozták ki, így kifejezetten veszélyesnek és hatalmasnak tűnnek. Imádom a sárkányos filmeket, és ez az egyik olyan, ahol a sárkányoknak nincs varázserejük, nem beszélnek, nem kedvesek, hanem igazi vérszomjas szörnyetegek, akik mindent felégetnek maguk után. Néha ilyen is kell! Nekem bejöttek, noha a film elég lapos.

5. Smaug/Szmóg (A babó/A hobbit)

Smaug a klasszikus sárkányok táborát erősíti, a kincseken ülő, barlangját védő, beszélő fajtát. Mondjuk királylányt azt nem rabolt el. A Gyűrűk ura univerzum legidősebb sárkánya elfoglalta a törpék egyik leggazdagabb bányáját, a Magányos hegyet, hogy rátelepedjen az ottani kincsekre, mígnem jött Tölgyfapajzsos  Thorin, egy rakat törpe, Gandalf, meg persze Bilbó és visszafoglalták. True story. Alig várom már, hogy decemberben nagy vásznon is láthassam a történéseket!

4. Jacinda (Firelight - Lángvilág)

Be kell vallanom ez az induló úgy került fel a listára, hogy még nem olvastam a könyvet. De annyira megörültem, hogy végre lesz egy könyv, ami alakváltó sárkányokról szól, hogy muszáj volt feltennem. Na meg Greylupus kritikája alapján nem lehet kétségem, hogy Jacinda története kivételes élmény lesz a young adult műfajt és a sárkányokat kedvelőknek, úgyhogy én látatlanban megszavaztam neki a bizalmat. Jövőre várható a magyar megjelenés a Könyvmolyképző Kiadónál. Én már tűkön ülök miatta!





3. Sapphira (Örökség kvadrológia)

Mi lehet mesésebb egy csodálatos zafírkék sárkánynál, aki varázsolni is tud és szinte eggyé válik a lovasával? Nagy lelkesedéssel vetettem bele magam az Örökség könyvekbe, de sajnos a lassú történetvezetés miatt egy idő után elvesztettem az érdeklődésem. De a sárkány és lovasa koncepció nagyon is megfogott, imádtam mind a kedves és okos Sapphirát, mind a bölcs Glaedr-t na meg a gonosz sárkányokat is. Tűzokádó témában Christopher Paolini könyvei elkerülhetetlenek a szárnyas teremtményekért rajongóknak!

2. Draco (Sárkányszív)

A dobogó második fokát ismét egy klasszikus foglalja el. Ha valakit megkérdezel, hogy tud-e egy sárkányos filmet tuti, hogy elsőként a  Sárkányszívet fogja említeni. És nem véletlen. Draco, az utolsó élő sárkány története nagyon kedves és mondjuk úgy, felhasználóbarát. A sárkány karaktere mindenkit megfog, mert bölcs, hatalmas, de ugyanakkor vicces is, az arca meg kedves. Én imádtam a dörmögő hangját, mind eredetiben, mind szinkronnal és férfias-sárkányos barátságát a Dennis Quaid alakította lovaggal. A grafika persze a mai kor szemével nézve nem top, de soha nem a külcsín számít. Ezüst Draconak!

1. Viserion, Rhaegal és Drogon (A Tűz és Jég dala/Trónok harca)

Hát ez hármas holtverseny az élen kérem szépen! De amondó vagyok kezeljük egy versenyzőként a sárkány hármasikreket, mert én biztos nem tudnék választani. A Trónok harca sárkányai most az abszolút befutók nálam. Westeros utolsó élő sárkányai jelentős erőfölényt biztosítanak anyjuknak, Daenerys-nek a trónért vívott csatában. Ugyan még ifjúak, de azért mert kis termetűek, nem kevésbé veszélyesek, ezt már többször is bizonyították. Ezek nem cuki kis babasárkányok, hanem harcosok, mióta csak a tűzben kikeltek a  tojásból. Imádom, ahogy Daenerys kordában tartja az erejüket és ahogy hű gyermekként odabújnak hozzá, de ugyanúgy ölnek a parancsára. Nekem is kell otthonra legalább egy ilyen! Ők hárman verhetetlenek jelenleg!

3 megjegyzés :

  1. Szia! Én nagy sárkány fan vagyok, és ajánlanék neked valamit! A youtube-on keress rá a Sárkányok Birodalma című filmre. Szerintem nagyon tetszeni fog!

    VálaszTörlés
  2. Hogy tehetted Fogatlant a 10. helyre???!!!!!
    Egyébként meg Jacinda a Firelight-ból DRAKI és nem alakváltó sárkány.
    A draki az fél sárkány, fél ember (sárkány leszármzott).
    Kakukk
    Ja, és ez pontositás, nem cseszegetés.
    Pussz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lista szubjektív, az én kedvenceimet tartalmazza, és nekem Fogatlan a tizedik helyre került. Jacinda még akkor került fel a listára, amikor még nem olvastam a könyvet, de most hogy olvastam szerintem nem ide tenném. Lehet, hogy majd aktualizálom a listát 2014-re! :)

      Törlés

 
Back To Top