FRISS

2011. november 18.

Top 10 könyves/filmes pasilista (Vol.1.)

1. Eric Nortman (Alexander Skarsgard)  - True Blood




Az első nem kérdés, ki más lehetne,mint True Blood ERIC! Persze Alexander Skarsgard miatt. A könyvbeli viking vámpír is szimpatikus, de a közelébe sem ér a sorozatbeli megfelelőjének. Ez szerintem nagyban a könyvben található párbeszédek bugyutaságának tudható be. Meg persze a filmben remekül megformált badass karakternek. Ericet nem érdekli semmi és senki önmagán kívül, amíg be nem lép a képbe Sookie... Akit persze nem bírok, mert folyton picsog és rettenetesen bosszantó a nyavalygása, no meg a tény, hogy minden fickó, akár élő, akár (élő)holt, érte epekedik. Ő meg azért, akivel éppen reszelget. No mindegy...

2.Riley Kincaid - Egy világ- két faj- állandó küzdelem sorozat


Aztán ott van Riley, Nalini Singh alakváltós sorozatából. Mindenki a leopárdokat szokta szeretni, de én farkaspárti vagyok mellszélességgel! És Riley a főkedvenc. Még a falkavezér Hawke sem taszította le a dobogó második fokáról. Riley makacs, a történet elején még igencsak korlátoltan gondolkodik a férfi és a nő viszonyáról, igazi én-tarzan-te-jane módban üzemel. Nagy hím-soviniszta, na! Bár én így sem emeltem ellene semmilyen kifogást. Persze később belátja a hibáit, és a szeretett nőért hajlandó változni és áldozatokat hozni, de közben mégsem szirupos. Tökély.

3. Jericho Z. Barrons - Tündérkrónikák sorozat


Barrons. Az ő neve fogalom, jellemezni szükségtelen. Ha ő jelen van,többre  nincs is szüksége az ember lányának. Függővé tesz nagyon hamar. Mint a drog. Rászoktam én is.





4. Raphael - Angyali vadász sorozat


Raphael, New York arkangyala Nalini Singh másik urban fantasy sorozatából is az élvonalban van, mivel tőle is képes vagyok elolvadni bármikor. Arrogáns, nagy hatalmú, gyönyörű, mindennek tudatában is van, ki is használja, és még repül is azokkal a csodálatos szárnyaival! Csoda, hogy elgyengülök akárhányszor feltűnik a színen? Na ugye.


5. Alex Fuentes - Perfect Chemistry


Alex, a legidősebb Fuentes fiú a Perfect Chemistry sorozatból. Meg kell mondjam, hogy bár rengeteg pozitív kritikát olvastam a könyvről némi szkepticizmussal álltam neki, mert mégis tinikről szól, a szokásos középsulis körítés, rosszfiú-jólány klisé, szóval fenntartással vettem a kezembe. Hát mindez hamar tovatűnt, és bizony beszippantott a sztori rendesen. Meg Alex is. Mit mondhatnék? Kúúl, tetovált, motoros, nagydumás. Mindez megfelelő arányban adagolva és összemixelve - tuti sikerrecept.

6. Sam Winchester (Jared Padalecki)- Supernatural


Filmesek közül számomra a Supernatural viszi a prímet, szerintem az minden idők legjobb fantasy lényekkel, mitológiával átitatott sorozata. A két főszereplőt nagyon eltalálták, teljesen hozzák a karaktereiket, viccesek, szexisek, veszélyesek, de ugyanakkor a család a legfontosabb az életükben. Némi homoerotikus motívum is megjelenik időnként, de ettől csak jobb lesz az egész! Mindkét Winchester fiút szeretem, de ha billennie kell a mérlegnek, akkor Sam a kiválasztott. A problémáival, a démonjaival (szó szerint) együtt. Muszáj, hogy helyet kapjon egy ilyen listán.

7. Zsadist - Fekete tőr testvériség sorozat


A Fekete Tőr Testvériség sorozat hideget-meleget egyaránt sokat kap; én szeretem. Na nem mindegyik fivért, és nem mindegyik sztorit, de szerintem igenis vannak szerethető karakterek köztük. Nekem ilyen Zsadist. Szerettem olvasni a gyötrődéseit, ahogy el akarja taszítani magától Bellát -annak ellenére, ahogy iránta érez -, mert úgy gondolja, hogy nem érdemel ilyen nőt. És meglepő volt látni, hogy ő, ellentétben a vámpírpasiknál megszokott trenddel, nem arrogáns. Bár kifejezetten szeretem az ízig-vérig domináns, uralkodó férfi karaktereket, nála éppen az ellenkezője fogott meg. Persze azért nem kell félteni! :)

8. Patrick Kenzie (Casey Affleck) - Kenzie-Gennaro sorozat/Hideg nyomon film


Dennis Lehane Kenzie-Gennaro kömyveiből Patrick Kenzie. Ő sem fantasy szereplő, de borzasztóan megszerettem. Ő a történetek narrátora, az eseményeket az ő szemszögén keresztül látjuk. Intelligens, szellemes, bizony előfordult párszor, hogy hangosan felnevettem olvasás közben, mert Patrick a fanyar humor nagyágyúja. Továbbá fülig szerelmes a társába, Angie Gennaróba, ennek többször is hangot ad a történetek mesélése során, és mindig olyan életszerűen írja le az érzéseit. Nagyon szimpi ez a fickó!

9. Hawke - Egy világ - két faj - állandó küzdelem sorozat


Nagyon szeretem még az alakváltós sorozatból Hawket, a farkasok alfáját. Bár saját története csak a sorozat tizedik része, de végig jelen van a könyvekben, és mindig hűvös nyugalmat áraszt. Izgatott a titokzatossága, alig vártam, hogy többet is megtudjak róla, és alig vártam, hogy megtalálja a párját. A könyve végül annyira nem jött be, mint Rileyé, nem került a kedvencek közé, de maga Hawke mindenképp toplistás!

10. Folt - Csitt, csitt


A Csitt, csitt hősében, Foltban az tetszett leginkább, hogy egyáltalán nem volt egyértelmű az olvasó számára, hogy akkor ő most melyik oldalon áll. Aggódtam is rendesen az elején. Túl sokat nem akarok, és igazán nem is tudok írni róla, még csak most fogok nekiveselkedni a második résznek, de gyanítom, hogy kedvenc bukott angyalunk araszol még feljebb a listán!

1 megjegyzés :

  1. Mostani állapot szerint Folt már a negyedik helyre ugrott volna előre (megosztottan Raphaellel), imádom, az angyalok tiszta giltiplezsör nékem! :)

    VálaszTörlés

 
Back To Top