FRISS

2011. november 9.

Az éj leple alatt

Elég nehezen tudtam összeszedni a gondolataimat Rob Thurman Éjvilág című könyvének elolvasása után. Egy dolgot biztosan tudok, hogy tetszett, de elég furcsa egy könyv. Leginkább a stílusa volt az, ami először kicsit elvette a kedvem az olvasástól. Úgy éreztem hatásvadász módon indul, néha olyan felesleges szóvirágokba, vagy néha szókertekbe borul, hogy oldalakon keresztül teljesen elvesztjük a fonalat. A cselekmény szerintem háttérbe szorul a könyv első harmadában és felülkerekedik a felesleges szócséplés. Meg kell mondjam ezt a részt erőltettem, hogy el tudjam olvasni, de a végére érve úgy éreztem megérte.


A főszereplőnk Cal, aki félig ember félig Grendel. Ők a testvérével legalábbis így hívják azt a szörnykasztot, ahonnan származik. Igen, bevallottam a Beowulf-ból kölcsönözték a nevet a fizikai hasonlóságok alapján. Szóval Cal egy hibrid, akit üldöznek a rokonai, de nem tudja miért. Az egyetlen biztos pontja a féltestvére Niko (aki ugyan teljesen ember, de sokkal halálosabb, mint bármilyen természetfeletti veszedelem), meg a néha túlzottan szarkasztikus stílusa. Cal olyan, mintha a tinédzser unokaöcsédet kellene hallgatnod egész nap. Bírod a srácot, jó a humora, de hosszú távon kicsit idegesítő. Mindezek ellenére én megszerettem Calt, és a nyers modorát a káromkodásával és a beszólásaival együtt is.


Szóval ami a cselekményt illeti, az kevéssé bontakozik ki a könyv nagyjából feléig, de azért az eleje sem marad eseménytelen. Megismerhetünk egy csomó olyan lényt, amik nem olyan általánosan fordulna elő fantasy regényekben, és ha igen, itt akkor is új megvilágításba kerülnek. A koboldok itt hatalmasak, a trollok ocsmányabbak, mint hinnénk, a vámpírok nem isznak vért, a faunok meg autókat adnak el. Semmi sem olyan amit megszoktunk, és emiatt lesz a könyv eredeti.


A végére mégiscsak sikerült megfogalmaznom azt, hogy miért találtam olyan furcsának Cal stílusát. Azt hiszem megszoktam, hogy női perspektívából, nőknek szóló könyveket olvasok, mivelhogy azért szeretem, ha az olvasmányaimban van némi romantika, és ezt általában az ilyenmód írott könyvek tudják megadni. Cal férfi, nagyon is, és férfimód beszél és gondolkodik. Azért volt akkora sokk, hogy Rob Thurman valójában nő! Akkor pedig dupla tisztelet, hogy sikerült ilyen hiteles férfikaraktert alkotnia. Azt nem tudom eldönteni, hogy férfi vagy női közönségnek íródott-e inkább, de gondolom pont ez amiatt mindkét nem élvezheti.


A könyv hazájában már a hatodik kötetnél tart, amiben Niko és Cal különböző kalandokra kísérhetjük el Az első kötet is elég szépen lezárt sztori, kerek egészet alkot, de azért apró elvarratlan szálakkal kíváncsivá tesz a folytatásra.


Éjvilág
(Nightlife)
Cal Leandros sorozat
Tuan Kiadó


A sorozat további részei:




  • Éjvilág (Nightlife)

  • Holdvilág (Moonshine)

  • Madhouse

  • Deathwish

  • Roadkill

  • Blackout


TRIVIA


Az Éjvilág magyar kiadását gyakorlatilag a rajongók mentették meg. Az első kötet után érdeklődés hiányában nem tervezték kiadni a második részt, de a rajongók a blogokon keresztül terjesztették a hírt és gondolom sikerrel jártak, mert a kiadónál már kapható a második rész is. Szóval csak így tovább, és akkor hamarosan jön a harmadik is! Nézzétek meg a kezdeményező blogját is.

Megjegyzés küldése

 
Back To Top