FRISS

2011. november 3.

Nem félünk a farkastól

A Grimm mesék kiapadhatatlan forrás az ijesztgetős történetekhez. Már egyszer megkaptuk a Grimm testvéreket, mint szörnyüldözőket mozifilm formájában, és most a tévében is feltűnnek heti dózisban. Az NBC október 28-én mutatta be a pilot epizódot.


A történet egy gyilkossággal kezdődik, amiből mi csak a sikolyokat halljuk, a helyszínen feltűnő nyomozók pedig még ennél is kevesebbet találnak, csak a piros ruhás hölgyike iPodját lelik meg, amiben még mindig ugyanaz a dal szól, mint eltűnésekor. Sweet Dreams.  A film készítői egyébként egy kicsit szájbarágós stílusban sulykolják belénk, hogy itt biza esti mesék horrorverziójáról lesz szó. Először a fent említett Sweet Dreams utalás, majd két perccel később főszereplőnket a társa "happily ever after guy"-nak nevezi. Igen, igen, megértettük... (Egyébként az is rögtön kiderül az első négy percből, hogy az Apple támogatta a sorozatot, ennyi idő alatt már két termékük fel is tűnt közeliben.)


Nyomozónk Nick Burckhardt (David Giuntoli játssza, eddig főleg epizódszerepekben láthattuk) egyszer csak különös arcokat kezd látni az emberek igazi arca alatt. Hamar meg is kapjuk erre a magyarázatot, Ő egy Grimm, olyan aki meglátja az álarc mögé bújt szörnyeket. Úgy tűnik ez családi hagyomány, mert nagynéni lakókocsijában is tele van a szekrény buzogányokkal. Talán nem túl elrugaszkodott ötlet azt állítani, hogy talán az eredeti Grimm testvérek is rendelkezhettek ilyen erővel, hiszen nagynéni állítása szerint (akit megtámadott egy ork a Gyűrűk Urából) minden amiről írtak igaz, és nem mesének, hanem figyelmeztetésnek szánták. (Itt megjegyezném, hogy mivel furcsának találtam a nyomozó vezetéknevét rákerestem, és találtam egy bizonyos Jacob Burckhardt-ot, ki svájci kultúr- és művészettörténész volt, mellesleg Jacob Grimm kortársa és gondolkodótársa. Véletlen? Én nem hinném...)


No szóval Nick hamarosan el is kezdi használni az újonnan szerzett képességeit, hogy megtaláljon egy eltűnt kislányt, aki az erdőben tűnt el piros kardigánban. Micsoda merészség! Hát senki sem mesélte ennek a lányzónak a Piroska és a Farkas történetét? Nyomozónk hamarosan rá is akad egy farkasra, de ez nem a keresett lény, mivelhogy diétán van. Vicces, ahogyan vázolja, hogy őket, szörnyeket, a Grimmekkel riogatták gyerekkorukban. Minden relatív, nem igaz? Eddie a farkas karaktere elég mókás és úgy tűnik  állandó szereplő lesz, szóval én őt a pro oszlopba írnám. Nick ezzel ellentétben elég semleges figura, ez első rész alapján nem szerettem meg túlzottan, de nem is volt ellenszenves.


Talán nem nagy spoiler ha elárulom, hogy az ügy megoldódik a rész végére. Ebből és a következő részek tartalmából arra következtetek, hogy monster-of-the-week struktúrát fog követni a sorozat, vagyis minden héten új esettel találkozunk miközben felderíthetjük Nick múltját és a képességeit.


Összegészében nem estem tőle hanyatt, de a pilot arról meggyőzött, hogy nézzem meg a következő részt is.


Grimm
Not your usual suspects
NBC

Péntek 9/8 C


magyarul:  TV2  - péntek 22.35


UPDATE:


A Tv2 február 10-én mutatja be magyarul a Grimm sorozatot. 22.35-től lesz látható minden pénteken!



TRAILER:






3 megjegyzés :

  1. Megnézem és hozzászólok !

    VálaszTörlés
  2. Az első rész vegyes érzelmeket váltott ki belőlem. Egyrészt jó, hogy végre van egy új krimis, szörnyes sorozat a porondon, mert őszintén szólva gyakorlatilag egyeduralkodó a Supernatural (bár lehet, hogy az is marad). Maga az alapkoncepció kissé erőltetettnek hangzik így első hallásra, bár ez nem jelenti azt, hogy nem lesz a sorozat jó, és élvezhető, nehezen tudom eldönteni, hogy tetszett e az első rész, vagy sem... Őszintén szólva jobban örültem volna egy eredeti Grimm sorozatnak, nem pedig egy én vagyok az utolsó leszármazott, modern kori újításnak. Természetesen az esélyt megkapja, mert tényleg kevés az ilyen sorozat...

    VálaszTörlés
  3. van még egy két ilyen sorozat, én is most próbálok felzárkózni, majd azokról is tudósítok. mint írtam, magam sem vagyok eldűlve, de azt mondom adjunk neki még pár résznyi esélyt!

    VálaszTörlés

 
Back To Top