FRISS

2011. november 16.

Nem túl titkos boszorkányok

Amikor először láttam a The Secret Circle bemutatóját még nem haraptam rá rögtön, de mivel szeretem a Vámpírnaplókat, ezért gondoltam adok neki egy esélyt. Ugyanis a kettő között elég sok közös pont van. A sorozat alapjául szolgáló regénytrilógia ugyanannak az írónőnek a munkája, aki a vámpíros történetet is jegyzi, a sorozatot pedig Kevin Williamson karolta fel, aki a Vámpírnaplókat is terelgeti. Na hát akkor nézzünk bele, döntöttem, és nem bántam meg.


Az eredeti könyvben és a megfilmesítésben is Cassie Blake a főszereplőnk, aki új lányként érkezik Chance Harborba (eredetileg New Salem-be), hogy a szinte soha nem látott nagymamájával éljen. Csak számára ismeretlenek az emberek ugyanis lépten-nyomon idegenek szólítják le, akik látszólag többet tudnak a nemrégiben elhunyt édesanyjáról, mint ő maga. Az iskolában is egyfolytában őt kémlelik, és hamarosan ki is derül, hogy miért. Fiatalok egy csoportja ugyanis egy titkos boszorkánykört alkot, ami az örökségénél fogva csak vele lehet teljes. Cassie tehát rájön, hogy ő is boszorkány, meg a városban gyakorlatilag mindenki. A kis körük azonban nem olyan titkos, mint ők gondolták, nagyon sok embernek/boszorkánynak fáj a foga az ő erejükre és nem riadnak vissza semmitől, hogy megszerezzék. Cassie és újdonsült barátai elég nagy szószban találják magukat, de nem ismerik eléggé még a hatalmukat, így még nagyobb galibába sodorják magukat.


Még egy dolog, amiben hasonlít a Vámpírnaplókhoz az a sodró lendületű történetmesélés. Ugyan tinikről szól, de közel sem gagyi tinisorozat. Természetesen romantika is van benne (főleg a meg nem engedett fajtából), de a hangsúly egyértelműen a cselekményen van. Ez nem az a sorozat, ami kényelmesen végigvezet egy konfliktust egy egész szérián, itt egy részen belül is annyi minden történik, hogy csak győzzük kapkodni a fejünket, és néha egész váratlan irányba fordul a sztori. Egyet mondok, ebben a sorozatban senki sincs biztonságban, olyan nem várt halálesetek történnek, amik eléggé megemelik az ember szemöldökét. Ugyan nem olvastam az alapul szolgáló könyvtrilógiát (még), de ahogy látom eléggé elkanyarodott a történet tőle. A fanatikus rajongóknak talán ez nem tetszik, de szerintem kell ez, hogy ne legyen  kiszámítható a sztori.


A Cassiet alakító színésznő, Britt Robertson, talán a Derült égből család című sorozatból lehet ismerős, míg a nem-lehet-az-enyém szerelmét, Adamet, Thomas Dekker alakítja, aki nemrégiben John Connor volt a Sarah Connor Krónikáiban. Ha valaki látta az epikus Sellőmeséket (na most lebuktam, én bizony néztem...) az az ügyeletes gonosz/népszerű lányt is felismeri, Phoebe Tonkin formálja ugyanis meg, szerintem nem is annyira rosszul.


Jelenleg téli szünetet tart a sorozat, de legalább van idő felzárkózni míg január 5-én újra nem indul. Érdemes.


The Secret Circle
Csütörtökönként 9/8 C
The CW


TRAILER:






Megjegyzés küldése

 
Back To Top