FRISS

2013. július 9.

Lizzie Bennet, az internetszenzáció

Lizzie Bennet online és interaktív. Jane Austen klasszikusának remekbe szabott modern feldolgozását ajánlom minden rajongónak. Vigyázat, erősen addiktív!

A Büszkeség és Balítélet újabb adaptációjában Lizzie a YouTube-on vezet videónaplót, egyetemre jár és házasság helyett egy webcég beindításán töri a fejét, de ennek ellenére minden szituáció az eredetire emlékeztet. Itt vannak például a húgai, Jane és Lydia (Mary unokahúg lett, Kitty meg egy kismacska), de megjelenik majd Mr. Collins, Charlotte, Bing Lee (igen, ő Bingley...) és persze az elengedhetetlen Mr. Darcy is! 


Az egész történetet pár perces videónapló bejegyzésekben láthatjuk, rendkívül mai, innovatív és friss módon tálalva. Kicsit tartottam tőle, hogy hogyan lehet úgy előadni ezt a történetet, hogy gyakorlatilag egyszemélyes lesz, de szerencsére a készítők kitűnően megoldották. Lizzie bejegyzéseibe a legváratlanabb pillanatokban ugranak be a többiek vicces és ismerős helyzeteket teremtve, vagy ha nincs senki más Lizzie maga is képes eljátszani szinte bárkit... ( a legjobb a Mrs. Bennet alakítása, azon mindig vihogtam...)


A történet nem okoz meglepetést annak aki ismeri s klasszikust, de a helyzetek és karakterek modernizálása igazán eredetivé varázsolja ezt a websorozatot. Néhol teljesen szöveghű marad, máshol meg popkultúrás utalásokkal és szlenggel tűzdelt a dolog és ez teszi csodássá. Imádtam mindenkit, a szereplőgárda remek volt, az egész sorozat kitűnő szórakozást kínál.

Egy a hátrány, hogy sajnos feliratok nincsenek magyarul, és én ajánlom, hogy az angolul tudók is kapcsolják be a feliratozást, mert ezek a Bennet lányok aztán gyorsan beszélnek... :)

Az alaptörténet 100 epizódból áll, de mellette vannak extrák, mint például Lydia webnapló próbálkozásai valamint Q&A videók és hasonló nyalánkságok. Mivel az egyes részek csak pár peresek gyorsan lehet haladni, én magam két nap alatt ledaráltam a sorozatot és imádtam!  A legeredetibb Austen feldolgozás mostanában!

Alant beillesztettem a playlistet, amin végig is lehet nézni a sorozatot.

 Ha több részletre is kíváncsiak vagytok megtekinthetitek a produkció weboldalát.



3 megjegyzés :

  1. Ez valami fantasztikus! Kicsit féltem tőle, mert a Lost in Austent nem szerettem, de ez nagyon tetszik. Köszönöm, hogy megosztottad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. örülök, hogy tetszett! :) igen, ez milliószor jobb, mint a Lost in Austen

      Törlés
  2. A lost in austen borzalmas :P
    Ehhez meg hátha készül egyszer felirat ^^

    VálaszTörlés

 
Back To Top