FRISS

2013. július 28.

Hullámok, szerelem és a megrendezett valóság

Az ember ilyen nyáridőben nem vágyik semmi nehézre. Sem ételben, sem könyvben. Az kell, hogy egy gyorsan forgatható, fordulatos, de könnyen emészthető regény lekösse egy hűvös sarokban a házban, vagy a forróságban a strandon. Borbás Edina könyve, a Hullámok Csapdája tökéletes erre a célra!

Arabella new york-i csaj, aki a művészetéből, zongorázásból tartja fenn magát s szerény albérletét. Rossz kapcsolatából egy valóságshow meghallgatásába menekül. Beválogatják a luxushajón játszódó realitybe, de Arabella nem csak egy TV műsor forgatásába csöppen ezáltal, hanem egy új szerelembe és egy halálos fenyegetésbe is.

Az első, amin megakadt a a szemem, amikor olvastam a fülszöveget, az a valóságshow kulisszatitkainak felfedésére tett ígéret. Mint minden tv-néző magam is kénytelen vagyok időnként szembesülni különböző realitykkel és nem is tagadom, némelyiknek rendszeres nézője is vagyok. Örültem, hogy végre akadt egy regény, ami bevisz a színfalak mögé is, szerintem ez nem csak nekem érdekes téma, pláne, hogy mindez egy luxushajón zajlik! 

Persze a televíziózáson kívül Arabella életébe is betekintést nyerünk, ami nem kevésbé szórakoztató. A lány egy kicsit Bridget Jones-szerű karakter, kicsit kerek, néha érdekes helyzetekbe keveredik, vagy szándéktalanul répának öltözik, de a nagy szája megvan és tudja is használni szájkaratéra. Pimasz, de kedves és okos, szóval igazán könnyű a szívünkbe zárni. A többi karakter már nincs ennyire kibontva, de mivel elég sok személyt kell egyszerre mozgatni a jelenteknél ez nem is csoda. Azért következetesek és felismerhető a stílusuk és a személyiségük, szóval szerintem ezt a feladatot is nagyon jól megoldotta az írónő.

Nem tudom, hogy Edina járt-e már a helyszíneken, amiket említ, de igen hangulatosan s érzelmekkel telien ír le tájakat és látványosságokat. Láttam magam előtt a hajót, ugyanúgy, ahogy Genova tájait és a nagyvárost. A túra amellyel Arabella elbúcsúzott lakhelyétől különösen úgy hatott, mint aki valóban  ismerős arrafelé.

Maga a könyv cselekménye pergő, sodró, mint egy hullám. Mindig történik valami, ha nem akció, akkor egy csípős párbeszéd, vagy egy vicces jelenet formájában. Gyorsan lapozható és végig lekötött, nem is kell ennél több egy ilyen könnyed sztorihoz. Ugyan tetszettek a párbeszédek, de néha talán egy kicsit túlzóak voltak. Bármennyire is szórakoztatóak a változatos hasonlatok és szabatos piszkálódások, néha életszerűtlennek éreztem őket. Nem hinném, hogy bárki így beszélne, ennyire részletekbe menően és fordulatosan. Ennyi a negatívum részemről, meg, hogy nagyjából ki lehetett találni a krimiszál feloldását. Azt hiszem ez nem sok. 

Egy kis érdekesség még, hogy ugyan a könyv mesélője Arabella, és az ő verzióját, vagyis a történet nagy részét E/1-ben olvashatjuk, de egy mellékszálként Samantha, a műsorvezetőnő életének alakulását is követhetjük, azt viszont E/3-ban. Ez nekem először kicsit furcsa volt, de nem annyira zavaró, hogy elvett volna az olvasási élményből.

Amikor a kiadó azzal reklámozta a könyvet, hogy ez az év strandregénye, egy kicsit azért kétkedő voltam, de valójában minden megvan benne ehhez a címhez. Nem csak vízpartra ajánlott!

A könyvet köszönöm az Álomgyár kiadónak!

Borbás Edina: Hullámok Csapdája
Átérzett Hullámok
2013




Megjegyzés küldése

 
Back To Top