FRISS

2014. július 2.

Blogturné 100+







Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárjában.

Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban.

Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.

Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!



1. Melyik könyv tetszett a legjobban a 100 turnés regényből? Vagy melyik 3?

Nehéz választani, mert tényleg jó sok nagyszerű könyvvel van dolgunk. ha mindenképpen ki kell emelni hármat akkor a Csontszüretet, az Árnyék és Csontot meg a Reménytelent mondanám. De most tényleg nagyon leszűkítettem a kedvencek körét.

2. Ki volt a legszexibb karakter a 99 történetből?

Ejnye, megint ez a fránya választás... Nézzük csak... Nos, nekem az Árnyék és Csontból az Éjúr örök kedvencem lesz alighanem, úgyhogy őt választom. Sötét, elvetemült, intelligens és szexi. Nyami.

3. Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?

Igen. Szervezettebb lettem. előtte elég ad-hoc módon zajlottak a dolgok a blogon és megvallom kicsit lusta is vagyok, tehát ha nem volt kedvem posztolni, írni akkor nagy hézagok voltak. Most sokkal aktívabb vagyok és még akkor sem hanyagolom el a blogot, ha éppen nem időre kell írnom.


4. Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a legrosszabb?

Rossz? Olyan nem volt. :) Persze az elején a patológiai lustaságom miatt összesűrűsödtek a dolgaim és úgy éreztem, hogy túlvállaltam magam. Akkor egy kicsit azt éreztem, hogy nem bírom a tempót. De mostanra már jobban be tudom osztani az időmet és így az olvasást is jobban élvezem, mintha szorítana a határidő. A legjobb? Amikor az írók reagálnak a turnéra. Legyen akár magyar író, vagy külföldi, ha írok nekik a turnéról és kapok visszajelzést, az nagyon jólesik és feldobja a napom!



5. Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez?

Szabad itt is az Árnyék és Csontot mondani? Ha nem akkor is azt mondom. Először angolul olvastam a könyvet és amikor láttam, hogy magyarul is kiadják rögtön elvállaltam a KF-séget, mert már mindent tudtam róla! Milyen boldog voltam, mikor a többi bloggerinától sorban jöttek a pozitív visszajelzések. Olyan büszke voltam, mintha én írtam volna a könyvet, pedig semmi közöm hozzá. Óh, és az írónővel is kapcsolatban állok, lehet, hogy utólag még egy interjút is össze tudunk hozni vele.... )

6. Miért jelentkeztél? Mi inspirált arra, hogy a klub tagja legyél?

Igazából megkerestek. Az alapítástól bent vagyok, mert Andi beajánlott. (Thanks! ;) Akkor még nagyon ötletszinten mozogtunk, és saját magunk alakítottuk ki a kereteket. Nagyon jó volt a kezdetektől a részese lenni és kialakítani a szabályokat, a rendszert és figyelni, ahogy egyre bővülünk és egyre több embert megmozgatunk. Azért lettem tag, mert láttam, hogy külföldön mennyire megy a turnézás és jó ötletnek tűnt, hogy itthon is megpróbáljuk. Az olvasók és a visszajelzések mutatják, hogy jól dolgoztunk.

7. Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt?

Óh, az olvasási szokásaim nem változtak, csak a könyvek mennyisége nőtt. Azelőtt is simán elolvastam egy könyvet akár egy nap alatt is, ez a tempó jól jött a BTK-ban, ahol egy húzósabb időszakban akár naponta volt turném. Mindig is szerettem olvasni és olyan nincs, hogy túl sok könyv. A gyerekeim miatt mondjuk az olvasás java része éjszakára jut, ezért a jó sok kávé alap a nap indításához.

8. Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban?

Az időzítés, és hogy néha tényleg nincs időm más könyveket olvasni, csak a turnésokat. halomban állnak azok a könyvek amik még érdekelnének, de egyszerűen nincs annyi óra a napban, hogy beleférjen az időmbe. Gyakran viccelődünk azzal, hogy kellene nekünk Hermione időnyerője, de sajnos csak Deszynek adta kölcsön... :)


9. Kaptál visszajelzést valamelyik posztod extra tartalmával kapcsolatban?

A legjobb az volt, mikor egyszer egy technikai hiba miatt eltűnt az Angyali Gonosz posztom és vele az egész extra, ami egy jó hosszú kimaradt jelenet fordítása volt. Puffogtam miatta és éppen nekiálltam volna újra, mikor egy olvasónk jelentkezett, hogy ő lementette és el tudja küldeni nekem. Akkor áldottam az eget, hogy vannak még jó emberek! :)

10. Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása?

Az attól függ, hogy mennyit szöszölök. Egy poszt megírás általában nem több húsz percnél, ha előtte átgondolom mit szeretnék belefoglalni. Az extráknak kell több idő, mert vagy fordítani vagy kicsit kutatni kell, de ez is megvan általában egy óra alatt. Bevallom, nálam az utómunka szokott elhúzódni, mert szeretek képeket hozzátenni még a bejegyzéshez, és ha egyszer felszabadulok a Pinterestre, akkor csak úgy repülnek a percek (órák...).

11. Nem könnyű együtt dolgozni 21 nővel és egy pasival. Volt valami, ami kivágta a biztosítékot?

Nem emlékszem nagy balhéra. Mind tudjuk, hogy néha stresszes az élet, ezért elnézőek vagyunk. gyakoribb az, hogy valaki azt írja, hogy inkább ma nem is szól semmit, mert olyan napja van, minthogy ténylegesen megbántsuk a másikat. Persze vannak súrlódások, de azt hiszem elég jól el tudjuk azokat simítani. Nem is tudom hogyan tudunk ilyen olajozottan működni úgy, hogy nincs is főnök. Vagy inkább mindenki főnök. Egyre megy. Működik.

12. Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?

Igen, volt olyan. Ha jön egy új könyv, amit lehetne turnéztatni, akkor általában utánanézek a Goodreads-en, hogy mi az általános vélekedés róla. Persze nem vagyunk egyformák, és amit mások jó könyvnek tartanak azt lehet, hogy én nem élvezem. Most már elég jól ki tudom szűrni, hogy mi az én stílusommal összeegyeztethető, de nemrég azért még belefutottam egy regénybe, ami nagyon nem jött be. A furcsa az, hogy mindenki másnak igen. Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van? :)

12. Számodra mi a legjobb része a blogturnénak?

A kulisszák mögött zajló események. Komolyan, nem vagyunk százas banda. Akkorákat szoktam kuncogni az egyes beszólásokon! Azt hiszem a Karácsonyi turné részben visszaadja, hogy mennyire infantilisek tudunk lenni néha... Emellett mindenünknek van komoly élete és szorgos mindennapjai, de egymás közt tiszta hülyék tudunk lenni. Imádom.

14. Hogy látod a BTK-t 5-10 év múlva?

Kiszélesítjük határainkat és nemzetközileg elismert szervezet leszünk akikért az összes kiadó könyörög. Hogy máshogy? :)

15. Volt-e olyan könyv, aminek a turnéján szinte minden blogger részt akart venni? Amiért majdhogynem ölre mentetek?

Nincs ilyesmi. Túl sokan vagyunk ahhoz, hogy mindenkinek azonos legyen az ízlése. Azért voltak hosszú turnék, mert sokan jelentkeztek, de nem jellemző, hogy tíznél többen legyünk egy turnéra.


16. A 99 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett?Samantha Shannon nagyon meglepett a Csontszürettel, mert az előzetes beharangozások kicsit gyerekkönyvnek írták le, de nagyon komoly és összetett világot hozott létre. És milyen fiatal. Anthony Ryan is varázslatosat alkotott a Vér Énekével, és ő is elsőkönyves. Nekem a debütáló írók ütöttek nagyot.
 

17. Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz?

Nos, eddig még csak Andival találkoztam személyesen, de nagyon szeretnék a többiekkel is. Volt már szó BTk taliról, de olyan elszórtan élünk az országban, hogy nehéz összeegyeztetni. Mindenkivel közvetlen a hangulat, úgy beszélünk egymással, mintha ezer éve ismernénk egymást, így mindenkivel kijövök. Igen, ez a válaszom.

18. A 99 turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben?

Hehe, ezen sokat gondolkodtam, de nem tudom megválaszolni. Vagyis... talán Jane az Austenlandből. Én is Austen-rajongó vagyok és egy kicsit el vagyok néha varázsolva, valamint szeretem a fantázia birodalmát. Tutira elmennék egyszer Austenlandbe, csakhogy a valóságban én már nem keresem Mr. Darcy-t... ;)

19. Ebből a 99 könyvből, amit olvastál, azok közül melyik karaktert gyűlölted a leginkább?

Sloane karakterével az Éles helyzetből nehezen azonosultam és sokáig dühös voltam rá az öngyilkossági szándékai miatt. De lassan ő is hozzám nőtt és... de ez spoiler... olvassátok el a könyvet.

20. Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz? Azon belül mi alapján szelektálod a könyveket - mi alapján választod ki, mi az, amit olvasol és mi az, amit nem?

Hozzám legközelebb a fantasy, urban-fantasy műfaj áll, a legtöbbet ilyen könyvet olvasok, De jöhet a sci-fi, disztópia, a krimi és a realisztikus YA vagy NA is. Néha még a szépirodalom felé is kikacsintok. Ahogy mondják: Ha jó a könyv... Általában azért utánanézek Goodreads-en a könyveknek, elolvasom a véleményeket akár külföldi blogokon is mielőtt nekiállok egy regénynek.

21. Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?

Mindenkivel egyszerre. mekkora buli lenne az! :)

22. Mennyi blogturnén vettél már részt?

59 turném volt eddig plusz részt vettem a karácsonyi turnéban. Hűha.





És még itt is lehet nyerni!
Töltsétek ki a Rafflecoptert!


  a Rafflecopter giveaway


A többi BTK blogger válaszait itt olvashatjátok:

Deszy Könyvajánlója
Függővég
Bibliotheca Fummie
Roni olvas
Kelly & Lupi olvas
MFKata gondolatai
Media Addict
 

Megjegyzés küldése

 
Back To Top