FRISS

2013. január 6.

Három kívánság? Az nincs!


Ha valaki kérdezi én Indie-szerző párti vagyok. Ha valaki nem kérdezi, annak is elmondom. Igaz, a saját publikálású e-regények között azért erősen kell szemezgetni, hogy olyanra akadjon az ember, ami tényleg nem egy kezdő és amatőr író munkája, hanem egy ígéretes új szerző alkotása, na de ezért vannak a bloggerek, hogy elvégezzék ezt a munkát helyettetek. 

Korábban már beszámoltam egy gyöngyszemről: Her Mad Hatter, Marie Halltól, és most újabb kis kedvencre akadtam. Az Indie művel sajátossága, hogy nagyon olcsón, sokszor ingyen is beszerezhetőek a digitális könyveket árusító weboldalakon, de mivel nincsenek szerkesztők ezért néha bizony erős fenntartással kezelendők. Én csakis olyan könyvekről írok, amik már átestek az első rostán, rajtam... így remélem nektek is fognak tetszeni.


El kell meséljem, hogy akadtam erre a könyvre! A második rész borítójába első látásra beleszerettem és csak utána kerestem rá az elsőre. Amikor elolvastam a fülszövegben, hogy Jinn-ekről lesz szó benne rögtön az olvasási listám elejére vettem. Mindenféle különleges és hihetetlen lényről olvastam már, de a dzsinnek eddig kimaradtak. Tud egyáltalán valaki más dzsinnes könyvről? Mert nekem ezek a mágikus lények eddig csakis az Aladdin meséből voltak ismerősek. Na de Samantha Young Jinnjei nem teljesítenek kívánságokat. És nem is kékek, legalábbis nem mindegyik. Ugyanis Jinnekből is többféle létezik és szigorú hierarchiába rendeződnek hét Királlyal az élükön akik napok szerint felosztva irányítják a Fontosak sorsát.

A második rész, hát nem szép?
Ari nem Fontos, még csak közel sem. A legjobb barátja Charlie, lecsúszott drogos lett a testvére halála óta, amiért önmagát okolja, és Arin kívül (aki titkon régóta szerelmes belé) senki sem akarja megmenteni. Még Charlie sem magát. Ráadásul azt sem tudja mit kezdjen az életével, mert elszántan egyetemre készülő barátnőivel ellentétben ő bizony nem biztos abban, hogy ez a követendő út. De mindezek hamarosan nem is számítanak majd, mert Ari egy buli után váratlanul egy fagyos és különös helyen ébred fel, amiről kiderül, hogy a Qaf-hegy, vagyis a Jinn-ek lakhelye, ahol a félelmetes Fehér Király beavatja az igazi sorsába és örökségébe.

Ari nem akar különleges lenni, de mégis az lesz és emellé kap egy segítőt is a jóképű és rátermett Jai személyében, akinek az a feladata, hogy az élete árán is megvédje a lányt, a nap minden percében!

Be kell vallanom, hogy a könyv egy kicsit lassan indul, kicsit túl hosszadalmasan időzünk bevezetésként a való világban, de aki ezen a sok tini-drámán átrágja magát az sok izgalmat, meglepő fordulatokat, rengeteg dzsinn-mitológiát fog találni a könyv második felében. És sok Jai-t! Jai és Ari kémiája pattogós, igazából onnan vált sebességet a regény, amikor ők találkoznak.

Szóval aki egy könnyű mégis szórakoztató olvasmányra, és egy merőben új világra és lénykavalkádra kíváncsi az mindenképpen vegye kezébe a Smokeless Fire-t.

A regény a Fire Spirits sorozat első kötete, amelyből eleddig három jelent meg, de még lesz.


ÉRTÉKELÉS





Samantha Young: Smokeless Fire
Fire Spirits
Independent/Self-published
Amazon


Megjegyzés küldése

 
Back To Top