FRISS

2012. december 4.

Adam Archer: Szivárgó lélek - 1. fejezet

Adam Archer: Szivárgó lélek

Első fejezet

FILOZÓFIA


Azt mondják, csak egy démon tud előhozni az emberben egy igazi angyalt. Ez a történet arról szól, hogy ez miként vált majdnem igazzá. Olyan titkot árulok most el, ami valószínűleg kitaszítottá tesz majd engem, mert ezt a titkot soha senki nem tudhatná meg, és talán soha nem is fogja. De úgy érzem meg kell tennem, hogy leírjam ezeket a sorokat, meghallgatást és megértést remélve, mert belső zokogásom egyre erősebb, kitörni készülő viharként zakatol át a testemen, és félek, hogy ha előtör, akkor a Nagy Háború ismét kitör majd, két, emberi tudattal felfoghatatlan világ között.

Hosszú időkön keresztül néztem egy fiút, csecsemőkora óta ott voltam a lelkében, őrizvén őt, tudván, hogy sorsa alakulásába nincsen beleszólásom, csak néhány belső sugallat, mely a lelkéből származik, sodorhatja jó irányba az életében. Láttam, ahogy felcseperedik, életörömmel teli ifjú lesz belőle, és az élet jó sorsra érdemes embert nevelt belőle.

Hogy miként hunyt ki benne az élet szinte összes szikrája, miként fertőzte meg elméjét a kétségbeesés démona…ez szinte jelentéktelen most. De a mondanivalóm, amit mindenkinek meg kell értenie, az mindennél fontosabb.

Az ember világát évszázadok óta körüllengi a gonosz, nap mint nap próbálja olyan irányba terelni, melytől végleg elhagyják azt, amit ők hitnek, én reménynek nevezek. Két világ között lakik az emberiség egy végtelen univerzum apró csemetéjeként, élve mindennapjait, folyamatosan döntésekre kényszerülve, jó, vagy helytelen döntéseket hozva. A gonosz terve természetesen egyértelmű. A sugallat azon kifejezése, hogy rábírja a törékeny emberi lelket, hogy rossz dolgokat cselekedjen. A nagy, végső terv ez, hogy az ember végül önmaga ellen forduljon, és elhagyja a jóság minden megnyilvánulása. Hogy mi ennek az értelme? Semmi más, minthogy az ember csupán egy játékszer, mely ott áll a Mennyek és a Poklok között, és kétes döntései folyamatosan egyensúlyt tartsanak jó, és rossz között.

Tisztán emlékszem arra az időre, mikor a gonosz terve elkezdett erősödni, ezzel legyengítve engem, és társaimat. A lélek, mely csupán az emberi test végső menedéke, elkezdett olyan irányba húzni, mely az én világom végső pusztulását okozhatja.

Én pedig még mindig néztem a fiút, aki eljutott a végső pontra, ahonnan már alig van visszaút. Csak én segíthetnék neki, de tudom, nem szabad. De mostanra beláttam, hogy így nincs értelme az egésznek.

Hogy küzdjön az ember a saját démonai ellen? Miként kezdjen bele? Főleg ha már mindent elrontott. Azt gondolta, talált kapaszkodókat, de azok úgy hagyták el, mint a korhadó fát az ágai. Most egyedül van, egy kövön áll, mely billegése folyamatosan a körülötte lévő beláthatatlan mélységbe akarja taszítani. És hiába várja, hogy valaki hidat építsen, és mellé álljon ezen a kövön, de feleslegesnek is ítélte. Mert a hídon úgysem térhet át, mert az nem a sajátja. Magának kell utat nyitnia a sötétségen keresztül, és csak magára számíthat. És közben senki nem mondja, hogy nem lesz semmi baj...

A nevem most nem fontos. A fiú a fontos. Bár ez történet nem róla szól. A nevem nem árulhatom el. Az Úr egyik angyala vagyok, és ez a bukásom története…

***
Korábbi fejezetek:
Prológus

Megjegyzés küldése

 
Back To Top