FRISS

2014. május 20.

Őrült viktoriánus ijesztegetés



Ha kellően erős gyomrod és kötélidegeid vannak, valamint nem ijedsz meg a véres részletektől, akkor a Penny Dreadful, a Showtime új sorozata nekem való.

A nyolc részesre tervezett Penny Deadful engem csak a promóképekkel és a hozzájuk tartozó karakternevekkel vitt rá arra, hogy adjak neki egy esélyt. A hátborzongatóan gyönyörű poszterek mögött rejlő sztorit még csak nem is sejtettem, de úgy gondoltam, hogy ezt látnom kell. 

Mivel semmit se tudtam magáról a cselekményről és fogalmam se volt, hogy mire számítsak vele kapcsolatban még inkább sokkolt a brutalitás a pilot epizódban. Nem való a gyenge idegzetűeknek. Viszont, ha bírod a vért és a nyers szexualitás ábrázolását, akkor egy izgalmas és érdekes sztorit fogsz kapni, amiben már ismerős irodalmi karaktereke tűnnek fel teljesen váratlan körülmények között és különös ábrázolásban. Néha teljesen elmebeteg dolgok történnek, nekem meg csak a hebegve van erőm. Totál őrült az egész, de ettől lesz jó a szememben.

A cselekmény mellett a szereplők is megvettek, Eva Green tökéletesen ijesztő, Timothy Dalton kellően gótikus hősös/úriemberes és meglepetésemre Josh Hartnett is jól illik a viktoriánus Angliába, mint jenki pisztolyhős.

Elárulom egy tévedésem, először azt hittem, hogy a Penny Dreadful a női fősereplő neve lesz. Csak később néztem utána, hogy a Penny Dreadful valójában egy irodalomtörténeti megnevezés, és azokra a filléres folytatásos ponyvákra használták, amelyek a 19. században jelentek meg Angliában és ijesztő történetekkel, rémes sztorikkal és rossz angolsággal borzolták a természetfelettitől rettegő britek kedélyét.  Ezek a sztorik ihelettek számos irodalmi művet is, többek között a Sweeney Todd-ot, amelyből nemrégiben Tim Burton film is készült.

A Penny Dreadful sorozat szerkezetileg egy fő cselekményszál köré épül, de az epizódok egy részleges cselekményszál köré csoportosulnak. Egyelőre legalábbis így tűnik, eddig nyolc részt rendeltek be, de alighanem több van még a Demi-monde-ban, a természetfeletti és való világ határán, amiről beszélni lehet, tehát bíom benne, hogy lesz második széria is.


Adjatok egy esélyt a Penny Dreadfulnak, ha bírja a szívetek. Én akkor is nézni fogom, ha nem tudok tőle aludni éjszaka!


Megjegyzés küldése

 
Back To Top