FRISS

2012. augusztus 16.

Körkérdés

A blogokon kering már egy ideje ez a díj, és én már két kedves ismerőstől is megkaptam, így hát végre összeszedtem magam és én is válaszoltam a kérdésekre, hogy mindenki egy kicsit jobban megismerjen. 

A szabályok egyszerűek. aki megkapja a díjat, annak 11 kérdésre kell válaszolnia, 11 dolgot el kell mondania magáról és 11 újabb kérdést kell feltennie annak, akinek továbbítja.

Mivel én Lylia Bloomtól és Mireztől is megkaptam ezért most kétszer 11 kérdésre fogok válaszolni!

Nos, a 11 dolog magamról:
  1. Néha titokban vásárolok könyveket, nehogy a család megtudja, hogy már megint…
  2. Két kisfiam van, mindkettő imádnivaló rosszcsont
  3. A könyveim egy részét elajándékoztam (még a rukkola előtt!) mert nem volt elég hely nekik a lakásban
  4. Szeretek rajzolni
  5. Egy novellám már megjelent kiadásban
  6. Írószerfétisem van, imádom a szép tollakat, noteszeket, könyvjelzőket stb...
  7. A legtöbb jelenetötletem a buszon támad, így mindig van nálam papír és toll
  8. Van egy macskánk, de inkább kutyapárti vagyok
  9. Az álommunkám egy kiadóban dolgozni (eddig még nem jött össze L )
  10. Minden Jane Austen adaptációt megnézek filmen, vagy tv-sorozatban, legyen az bármilyen bugyuta
  11. Imádok moziba járni
 És most a kérdezz-felelek...

Mirez kérdései:

1.Szoktál-e könyvet ajándékozni? Hogyan választasz?
Csak annak akit nagyon jól ismerek, és hasonló az ízlésünk. Általában olyan könyvet adok, amit már én is olvastam és tudom, hogy jó.

2.Melyik a kedvenc műfajod? Miért?
Több is van. Fantasy, urban fantasy, sci-fi, horror és némileg kilógva a sorból a viktoriánus romantika.

3.Szokott-e zenékről könyv eszedbe jutni, vagy akár csak egy jelenet?
Igen, gyakran. De zenére szokott sokszor ihletem támadni a saját írásaimhoz is. Sok ilyen megzenésített jelenetem van.

4. És fordítva? Könyvről zene?
Ilyen nem szokott lenni J

5.Melyik az a könyves helyszín amit szívesen meglátogatnál?
Igazi, vagy díszlet? Mert nagyon szívesen elmennék Új-Zélandra Hobbitfalvára!

6.Melyik az a könyv, az eddigi olvasmányaid közül, aminek a legjobb volt az alapötlete?
Mostanában néha az volt az érzésem, hogy egy kaptafára mennek a regények amiket olvasok, de azért volt egy-két üdítő színfolt. A Szukkubusz dalában tetszett az új mitikus lény, a Vérbe öltözött Annában a kísértetszerelem. A Soulless steampunk stílusa is nagyon bejött! A Tűz és Jég Dala meg egyszerűen mindig megdöbbent. Most kezdek neki a Lélektolvajoknak, az is érdekesnek ígérkezik.

7.Mit szoktál csinálni, ha éppen nem olvasol, de van egy kis szabadidőd?
Írok. Dolgozgatok egy kicsit a saját regényeimen, hátha egyszer kikerülnek a hardwareből…

8.Volt-e olyan könyv ahol a gonosznak szurkoltál? Melyik? És miért?
Hajaj, ki számít gonosznak? Biztos volt ilyen, de most egy se jut eszembe. Majd ha előjön valami akkor frissítek…

9.Milyen könyvet olvastál idén április 4.-én, és hogy tetszett?
Ha én azt tudnám. Szerintem áprilisban valamelyik Végzet Ereklyéi könyvet olvastam és nagyon tetszett!

10.Van-e olyan könyv amit rajongva szeretsz és sosem unod meg az olvasását? Ha van melyik az?
A Büszkeség és Balítélet. Szeretem a történetet is, de Jane Austen stílusa mindig magával ragad. Akárhányszor elolvasnám azokat a csípős, udvarias köntösbe öltöztetett párbeszédeket!

11.Tudsz-e zűrzavarban olvasni? Vagy teljes nyugalomra van szükséged?
Akárhol tudok olvasni, mert akkor csak arra figyelek. A család bosszankodik is néha emiatt… Persze nyugalomban jobb, mert akkor kevesebbszer kell megszakítanom!

Lylia Bloom kérdései:

1, Fontosnak tartod ismerni egy író/írónő „magánéletét”, vagy elég, ha szereted a könyveit? Nem, igazából csak a könyv olvasása után szoktam utánanézni az írónak, értek is néha jó meglepetések emiatt. Volt olyan, hogy meg mertem volna esküdni, hogy férfiszerzőt olvasok, mire kiderült, hogy nőről van szó. Igazából nem számít.
2, Ha csak egyetlen dolgot kívánhatnál, mi lenne az?
Barrons könvesboltja J
3, És mi az, amiért feltétlenül magad akarsz megküzdeni, amit nem szeretnéd, ha egy kívánság hatására az öledbe hullna?
A gyermekeim. Minden küzdelmes perc velük megéri!
4, Ha valamelyikről le kéne mondanod melyik lenne az: az internet vagy a könyvek?
Huh, nehéz kérdés. A blogom miatt a kettő most eléggé összefonódik, de azt hiszem… áhh, nem tudok választani, feldobok egy érmét. A könyvek maradtak, internet nem. L
5, Hány évesen tudtad először, hogy igen, te már életed végéig könyvmoly leszel?
Nem tudok pontos évet mondani, amire vissza tudok emlékezni mindig is sokat olvastam.

6, Milyen hosszúságú történeteket szeretsz írni? Novellákat, vagy inkább regényeket?
Inkább regényeket, de eddig nem sikerült még egyet se befejezni. De mindegyik itt van a fejemben, csak időhiányban nem tudom őket materializálni. A novellákkal könnyű, mert hamar befejezem, de ott mindig korlátozom magam. Csendesen bevallom, hogy szoktam írni a fanfictiont is, az kábé a kettő között van…

7, Hány írásod van, ami publikus, bárki számára elérhető?
Egyelőre egy (ha nem számítjuk a fanfictiont). Az Ulpius-ház novellapályázatának keretében az én novellámat is kiadták, így e-book formátumban elérhető a kiadó e-book vásárlói felületén. De remélem egyszer valamelyik regényemet is kiadják. Az lenne az egyik nagy álmom.

8, És mennyi, ami csak az asztal (vagy a számítógép) mélyén pihen?
Hát a számítógépben most kettő félkész regény található, igyekszem mindig dolgozni rajtuk, de egyelőre csak fejben tudtam befejezni őket.

9, Van olyan történeted, amit már megbántál, hogy nyilvánosságra hoztad?
Nem, minden kritikának örülök. Ha valakinek tetszik, és azért ír vissza akkor nagyon boldog vagyok, de nem sértődöm meg az építő kritikán se.

10, Melyik az a könyv, amit szerinted a világon mindenkinek ismernie kéne? (Egy mondattal indokold meg, hogy miért pont az.)
Szerintem A Gyűrűk ura hozzátartozik a fantasy alapműveltséghez. Mindig elcsodálkozom rajta, hogyha valaki nem ismeri.

11, Van olyan író/írónő, akiben nagyot csalódtál? (Ha nem akarod, nem muszáj megnevezni.)
Laurell K. Hamilton Anita Blake könyveit nagyon szerettem az elején, de aztán nagyon elvadultak. Ez csalódás volt, kicsit úgy éreztem, már csak pénzcsinálás számára minden újabb könyv, de mondanivalója nincs.

 Az én kérdéseim pedig:
  1. Van valamilyen könyves babonád?
  2. Szoktál kölcsönadni könyveket?
  3. Mi volt az eddigi legjobb könyvélményed?
  4. Mi volt a legrosszabb?
  5. Szereted, ha megfilmesítenek egy könyvet? Melyik volt a legjobb adaptáció szerinted?
  6. Mennyi olvasatlan könyv pihen a polcodon?
  7. Férfi karakterekről nemrégen szavaztunk, na de ki a legkedvesebb női karaktered?
  8. Van olyan könyved amit csak a borítója miatt vettél meg, mert túl szép volt, de tudtad, hogy nem lesz jó?
  9. Volt olyan könyv, ami nagyon messze állt a stílusodtól, de mégis tetszett?
  10. Kinek a könyvajánlásait fogadod el legszívesebben?
  11. Van olyan téma, amitől már csömöröd van?
Akiknek továbbadom a díjat (már annyira körbejárt, hogy nem tudom kinek, úgyhogy kivételesen nem lesz 11). Ha valaki már magkapta, akkor nyugodtan mellőzze…
@lilice
@Joby
@gica04
@Jean
@Kristine
@Amy_Black
@rhalmai
@FFG

 Köszönöm a díjat és a lehetőséget, és előre is köszönöm a válaszokat!

Megjegyzés küldése

 
Back To Top