FRISS

2014. augusztus 29.

B.B Vayk: A fekete Láng Ura - A Vízgömb ~ Varázslatos mese


Már elég régóta szereztem ezzel a könyvvel, de megvallom a borító egy kicsit megrémisztett. Nem abban az értelemben, ahogy kellene. Vizuálisan nagyon érzékeny típus vagyok és ez a borító számomra nem egy igényes és komoly könyv benyomását keltette. Itt és most mindenkit megkövetek: Ez a könyv igenis Igényes és Komoly könyv és sajnálom, hogy az első benyomásom miatt idáig halogattam az olvasását.


B.B. Vayk: A fekete láng ura - A Vízgömb
-



Kiadó:   BV Service Kft.

Sorozat:   A fekete láng ura #1

Oldalszám:   484 oldal

Kötés:  Puhakötés

Fordító:  -

Megjelenés:   2014.

Portraits in Swirls of Paint / Chris Slabber
Azonban nem állhattam meg, hogy ezt ne mondjam el, hiszen azért a belső értékei ellenére mégiscsak jobban örülnék neki, ha az regény színvonalának megfelelő kiváló fedelet kapna és másokat nem ejtene ilyen hibába, mint engem.

De most, hogy ezen túlléptünk és tanultunk belőle elmondhatom, hogy B.B. Vayk tényleg valami egészen különlegeset alkotott. Varázslatos képzelete segítségével színes és részletgazdagon ábrázolt hihetetlen tájakra kalauzol minket, ahol mesés, de mégis ismerős lények élnek és minden megtörténhet. Csak ámultam azon a kivételes kreativitáson, ami A Fekete láng ura világát  felépítette. Nem csak a képszerűen leírt, minden ízében fantasy világ volt az, ami élővé tette a környezetet, hanem az a szellemesség, ahogyan a tárgyakat elnevezte és használatukat leírta. Minden illett hangulatban, a Tűz birodalma sivár és rettenetes, de mégis hátborzongatóan érdekes helyszín volt, a Víz birodalma pedig olyan hely, ahova egyértelműen én is elvágynék. A Nap földjén jót szórakoztam a hiú uralkodón és népén. Egyébként is azt hiszem hogy kitűnően sikerült a megszemélyesített Természeti Erők karakterének megformálása és ábrázolása. Magam is ilyennek álmodnám meg őket, ha humán alakot kellene kölcsönöznöm nekik.

Playing with Fire – Manipulation with Fire Photographs | CruzinePersze a mágikus lények mellett emberekkel, vagy legalábbis annak kinéző lényekkel is találkozunk a történetben. Főszereplőnk Robert egyszerű életet él, de nagy szabadságvággyal és energiával bír. Az első pillanattól megkedveltem, de a végére mégis úgy éreztem, hogy kevéssé ismerem. Kicsit elhomályosította Marian, a gonosz tűzlény mindent elsöprő személyisége és annak változása, fejlődése. Számomra Ő volt a könyv igazi hőse, pedig elég rögösen indult a kapcsolatunk. Marian ugyanis a regény elején ízig-vérig gonosz. Ott még azt gondoltam, hogy azt fogom írni róla, hogy ha a karakterünk megváltásra ítéltetik, akkor kellene, hogy legyen benne valami akármilyen apró dolognak, amit az olvasók kedvelhetnek. Hát Marianban semmi ilyen nem volt és nagyon is úgy tűnt, hogy nem is lesz. Sokáig, nagyon sokáig tartott, míg megbarátkoztam a lánnyal, és szinte észrevétlenül történt. Talán inkább csak hozzászoktam, mint megszerettem, de végül is a lényeg, hogy mindenképpen Ő tartotta fenn a legjobban az érdeklődésemet a főbb karakterek közül.

A cselekmény tekintetében sem ismer megálljt a regény. Egyáltalán nem kiszámíthatónak nevezném, de tény, hogy egy előre meghatározott vonal mentén halad. Ebben egy kicsit a magyar népmesék három próbáját véltem felfedezni, de tény, hogy a különleges és helyszínek és lények miatt a viszonylag egyszerű cselekményvezetés mellett sem volt idő unatkozni. A dialógusok pedig jól megírtak a feszesek, úgyhogy kifejezetten élvezetes olvasni őket.

Amit még mindenképpen írásban akartam elmondani, hogy néha elmosolyodtam az angolszász nevek mellett felbukkanó tipikusan magyaros dolgokon, mint például a "Robikám" becézésen, vagy pedig a szilvásgombóc és réteskészítésen. Mivel tudom, hogy a könyv megjelent angolul és nagy sikere is van külföldön ezért mindenképpen érdekel, hogy a szóvicc-szerű és magyaros megnevezéseket hogy fordították angolra. Lehet hogy csak ezért is elolvasom egyszer úgy is... Óh, és abba bele se gondolnék, hogy micsoda vizuális katarzis lenne mindezt egyszer filmvásznon látni... Bárcsak.


Értékelés
ggg
Summa:

Varázslatos mese felnőtteknek egy hihetetlen világról a világunk mögött. Nagy kreativitással megírt fantasy történet ami remélhetőleg tényleg világsikert hoz a szerzőnőnek.

Cselekmény
aaaaa
Karakterek
aaaa
Világ – Háttér
aaaaa
Eredetiség
aaaaa
Stílus
aaaaa
Borító
aaa
Befejezés
aaaaa


Köszönöm a könyvet az írónőnek!

Rendeld meg a hivatalos weboldalon és akár dedikálva is kérheted a könyvet!

TRAILER:

Megjegyzés küldése

 
Back To Top