FRISS

2012. március 12.

A trendi szörnyeteg


Valahogy eddig elmentem emellett a film mellett. Még az amerikai premierje előtt láttam a trailert és fel is írtam a to-do listámra, hogy mindenképpen nézzem meg. Az alapját képező könyvet is láttam gyakran a könyvesboltban, de azt is csak végigpörgettem és emlékeztettem magam, hogy meg akartam nézni a filmet. A magyar premierről lecsúsztam, szerintem önhibámon kívül, mert még most se világos, hogy mikor volt, és hogy ment egy-e egyáltalán moziban. Nem volt valami nagy hírverés körülötte. Most mégis újra a szemem elé került, és végre megnéztem. Noha sok negatív kritikát olvastam róla, nekem mégis tetszett.

A történet alapja Alex Flinn Beastly - A Szörnyszívű című regénye (amit a film magyarításában szerencsétlenül A szép szörnyeteggé változtattak), annak alapja pedig a klasszikus Szépség és a Szörnyeteg sztori. A mese modern feldolgozásában Kyle, a trendi, arrogáns középiskolás fiú áll, aki önnön szépségében és felsőbrendűségében magabiztosan feldühít egy boszorkányt, aki ezért megátkozza. A fiúnak, akinek eddig a jó külső jelentett mindent, most eltorzult vonásokkal kell élnie egy évet, és ha ezalatt megtalálja az igaz szerelmet, akkor a varázs megtörik. A történet jó, de természetesen kiszámítható. A párbeszédek helyenként elég szipurosak, de még az elviselhető kategóriában maradnak. Ezeket azonban ezt nem rovom fel hibának egy ilyen csajos-tinis jellegű filmben, alapvetően erre számítok, mikor megnézem.

A könyvet ugyan nem olvastam, de a film kivitelezésében voltak azért olyan hibák, amik lehet, hogy papíron jobban ki lettek bontva. Például Kyle pre-szörny karaktere. Elvileg ugye azért kapja a borzasztó külsőt, hogy kívülről is olyan csúnya legyen, mint belülről, de igazából nem olyan rossz fiú ő. Az apja tényleg egy barom, nem valami jó példakép neki, és beszólogat embereknek, de nem lett túl gonosz, és már az átváltoztatás előtt mutatott tüneteket a javulásra. Én az előtte és utána állapot között egy kicsit nagyobb kontrasztot érdekesebbnek találtam volna.

A másik amit kiemelnék az Kyle (a későbbiekben Hunter) külleme. Számomra egyáltalán nem csúnya. Kopaszsággal, néhány heggel és különös (de király!) tetoválásokkal igyekeztek rontani a színész egyébként babaarcán, de szerintem szörnyként jobban nézett ki, mint előtte. Legalábbis érdekesebb volt. A visszaszámlálást jelentő tetovált fa pedig különösen bejött.

A színészi játékot közepesre értékelném. A Kylet alakító Alex Pettyfer ismerős lehet A Negyedikből. Átlagos, de szerethető teljesítmény mutatott a vásznon. Én kedvesnek találtam Kyle/Hunter szerelmes bénázását és barátkozását a személyzettel. Vanessa Hudgens viszont nem igazán tudta levetkőzni a High School Musical vigyorgást és a legtöbb esetben idegesítően és indokolatlanul vidám volt. A mellékszereplők azonban határozottan élvezhetően játszottak. Mary-Kate Olsen meglepően eredeti volt a boszorkány szerepében, én többre is kíváncsi lettem volna tőle. Az isteni Neil Patrick Harris (Így jártam anyátokkal) pedig csak a szokásos formáját mutatta, kicsit talán annyira szokásosat, hogy minden pillanatban vártam, hogy kitör egy hírhedt Barney catchphrase-ben.

Egy szó mint száz, nem egy filmtörténelmi jelentőségű alkotás, de kellemesen könnyed esti szórakozásnak nyugodt szívvel ajánlom romantikus lelkületű szörnyszerető nőtársaimnak.

Értékelés:

A szép szörnyeteg
(Beastly)
2011

TRAILER:



1 megjegyzés :

  1. Pár hete néztem meg én is, és nem rossz ez! Alex Pettyfer irányában erőteljesen elfogult vagyok ugyan (mert A Negyedik tuti film volt és könyvben is lenni odáig a Lorieni Krónikákért), de sztem jól hozta a köcsögöt is, meg a szerelmes fiúkát is! És a tetkói tényleg jók :)
    A vége mondjuk elég nyálasra sikeredett, de a történet alapján érthető és megbocsátható :)

    VálaszTörlés

 
Back To Top