FRISS

2014. szeptember 12.

Vivien Holloway: Mesterkulcs - Winie Langton történetek

Amikor Vivienntől megkaptam ezt a könyvet, azt mondta gyorsan el lehet olvasni. Gondoltam azért, mert rövid, csak amolyan kisregény méretű. Ez volt az egyik ok. A másik, hogy a gördülékeny stílus és magával ragadó hangulat miatt biztos nem tudod letenni anélkül, hogy a végére nem érnél. Ott pedig majd szembesülsz vele, hogy akarsz még több Winie Langton történetet olvasni! Mondjuk most.








Vivien Holloway: Mesterkulcs
-

Hamarosan!

Kiadó:   Főnix Könyvműhely

Sorozat:     Winie Langton történetek #1

Oldalszám:  ? oldal

Kötés:  ?

Fordító:  -

Megjelenés:   2014.

„Gyerekkoromban számtalanszor halottam a mesterkulcsról, amely valójában nem igazi kulcs. Egy szerkezet, amely előtt nem léteznek bezárt ajtók, és sem az acéllal bélelt páncéltermek, sem az őrséggel védett birtokok falai nem jelentenek akadályt. A mesterkulcs mindent nyit, és mindenhová bevisz, akár a tömör falon is keresztüljuttat, ha kell. Minden magamfajta álmodott már róla, hogy a kezében tarthatja az eszközt, amely elől lehetetlen elrejteni bármilyen kincset.”

Winie Langton a 2900-as évek New Yorkjában él, száz évvel az ötödik nagy világégés után. Egy nagy és befolyásos tolvajcsalád leszármazottja, akit már egészen kiskorától apja tanított a mesterség fortélyaira. Ebből kifolyólag Winie már kamaszként jobban verekedett, mint a fiúk többsége és mindent tudott a fegyverekről. 
Amikor a legendás mesterkulcs felbukkan a városban, a Langton család azonnal a nyomába ered, s természetesen Winie-re is fontos feladat hárul a titokzatos műtárgy megszerzésére kiötlött akcióban…

A Winie Langton történetek első része!





Igazság szerint ez az első sztori amolyan bemelegítés, előétel a sorozathoz. Alaposan megismerjük benne a világot ami steampunk létére meglepetésemre nem a viktoriánus korban, hanem a messzi jövőben van. Pontos időpontot nem kapunk, de felteszem ha a huszonhetedik századi festmények régiségnek számítanak, akkor nem mostanában használnak ismét gőzgépeket az emberek. 

Ami még ennél is fontosabb, hogy megismerkedünk Winie-vel és a családjával. Bírtam Winie-t. Bírtam, hogy amolyan tomboy, akit inkább kapsz a fegyverei tisztogatásán, mint a sminkelésen. Bírtam, hogy nagy önállóságában csak két emelettel feljebb költözött a szüleitől. Bírtam, hogy makacs és kemény csaj, de mégis valahol anyu és apu pici lánya és a testvérének a tökéletes ellentéte. Közös felkészülésüket a nagy bevetésre végignevettem. A kedvencem:

"A fülem zúgni kezdett, és hirtelen kezdtek értelmet nyerni az Audrey kezéből lógó rongyok. - Azt akarjátok, hogy lánynak öltözzek?"

Azonnal szívembe zártam Winie mókás és szerető tolvajcsaládját és várom, hogy újra találkozzam velük.

Winie első, álruhás kalandjában a titokzatos mesterkulcsnak jár utána, amivel egy kis fantasy elem is belekerült a kalapba. Biztos vagyok benne, hogy lesz itt még bonyodalom és akció, meg rejtély, főleg, hogy Winie összebandázott Will-el, a céltudatos, jóképű, de cseppet sem tolvajalapanyag nemesifjúval. Látom én már, hogy itt több lesz kényszerű együttműködésnél. *kacsint*

A Mesterkulcs nagyon jól megalapozza a hangulatot egy remélem sokrészes szériának, amiben Winie-nek a talpraesett tolvajcsajnak humoros és izgalmas kalandjait követhetjük végig. Én nevetésre, feszült körömrágásra és romantikára számítok.


Ha szeretitek a steampunk-ot és Vivien Holloway-el is szívesen találkoznátok akkor látogassatok ki a III. EuroSteamCon Hungary rendezvényre!



Értékelés
ggg

Summa:
Kis steampunk gyöngyszem, a bevezetése egy humorral átitatott izgalmas kalandnak.



Cselekmény
Karakterek
Világ – Háttér
Eredetiség
Stílus
Borító
-
Befejezés



Megjegyzés küldése

 
Back To Top