FRISS

2013. május 6.

Ha én wicca lennék...

Jaj, hol is kezdjem. Nagyon bíztam ebben a könyvben és úgy szerettem volna szeretni. De tényleg. Mert hát a promószöveg is azt ígéri, hogy ez nem olyan könyv. Hát valóban nem, de számomra ez nem többletként, hanem negatívumként jelentkezett. Egész végig azt éreztem, hogy maguk a karakterek is lázadhatnak ez ellen, ezért engedjétek meg, hogy egy rendhagyó posztban ecseteljem a véleményemet. 

Képzelt beszélgetések az írónő és karaktere Sophia között...

Szerző: Figyelj csak, könyvet fogok írni rólad!
Sophia: Királyság. *unottan körmeit piszkálgatja az asztalra hajolva* És ki leszek?
Szerző: Egy wicca lány, aki 18 éves kora óta furcsa suttogást hall a fejében, majd váratlanul belecsöppen az elementálok világába.
Sophia: Na, ez új! *várakozóan felkapja a fejét* Új trendet fogok teremteni. Ezt nektek vámpírok!
Szerző nem túl meggyőzően bólogat. 
Sophiának gyanús lesz a dolog.
Sophia: Ééés? Mesélj még a sztoriról.
Szerző: Ööö... nem tudom, egyelőre ez az ötlet, aztán majd kitöltöm valamivel. 
Sophia: Anyám...


Később...

Sophia: Elvesztettem a fonalat. Mi van? Most akkor kik is ezek az földelementálok.
Szerző: *a fejét az asztalba csapkodva* Már ezerszer elmondtam. A cruorokat az Univerzum választotta ki és teremtette a földből. Felkeltek a sírjukból, hogy aztán vért magukhoz véve járják a földet halhatatlanságukban.
Sophia elgondolkodik.
Sophia: Nem, nekem ez még mindig vámpírnak hangzik.
Szerző: Ezek nem vámpírok, csak... kicsit hasonlítanak tulajdonságaikban.
Sophia: Ismered azt a mondást, hogy ha úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy úszik, mint egy kacsa, és úgy hápog mint egy kacsa, akkor az egy kacsa. Ez, barátném, méretes gácsér.
Szerző: De ők földelementálok! Így kell hívnunk őket, mert a többi lény is elementál. Lesz víz, levegő, tűz és lélekelementál is. 
Sophia: *reményteljes sóhajjal* Na alakul. Ők milyenek lesznek? 
Szerző: Hát a vízelementálokat a földelementálok legyőzésére teremtették és alakot tudnak váltani. A levegőelementálok a vízelementálok és a földelementálok keveredése miatt hozták létre és mágiát gyakorolnak, a lélekelementálok boszorkányok lesznek, a tűzelementálok pedig... *az állát ütögetve* van valami jó ötleted? 
Sophia: *leesett állal* Ezek után, miért nem lesznek koboldok?
Szerző: *felvillanyozva* Jó ötlet!
Sophia: Bele ne írd!! *átugrik az asztalon a billentyűzetre*



Később...

Sophia: Komolyan nem hiszem el, hogy tényleg beleírtad a koboldokat. És, hogy a vámpíroknak a nárcisz a méreg. Értem én, hogy különlegeset akarsz, de nem lesz ez egy kicsit túl sok?
Szerző: *félvállról legyint* Ugyan, összeáll ez... majd. *folytatja a pötyögést.
Sophia: Ha te mondod. Rólam is mondj valamit. Én milyen vagyok.
Szerző: Szőke.
Sophia: Na de komolyan. 
Szerző: Szeretnél barna lenni?
Sophia: Nem, szeretnék érdekes lenni és szerethető. 
Szerző: Érdekes vagy. Egy csomó titkod van, meg minden...
Sophia: De én milyen vagyok?
Szerző: Hááát... titokzatos.
Sophia: *lemondóan az asztalra borul* Kérlek mondd, hogy legalább valami jó pasim van.
Szerző: Igen! *sejtelmesen mosolyog* Jó pasi.
Sophia: Naaaa! Ez már érdekes. *Átmegy az asztalhoz, hogy belepillanthasson a kéziratba* Nála lakom?!
Szerző: Igen. *elhessegeti Sophiát a géptől*
Sophia: Ez egy olyan könyv?! *Rémülten*
Szerző: Milyen? *elkerekedett szemmel* Nem! NEM! Nagyon kedves és visszafogott. Még csók sincs, mert nem állsz készen egy kapcsolatra egy halhatatlannal.
Sophia: Whooo! Egy: halhatatlan? Kettő: Nem smacizunk, mert halhatatlan, de azért vele élek? Mióta kell a kamatyhoz életre szóló elköteleződés?
Szerző: Sophia! Ez nem egy olyan könyv. Itt érzelmek vannak, és önmegtartoztatás. Ez kell a mai fiatalok értékrendjének fenntartásához.
Sophia: *összefont karral* Ja, mert a wicca vallásnak, meg a három perces ismertség utáni összeköltözésnek  aztán nagy rajongói lehetnek a tinédzserek szülei. Na mindegy. Szóval akkor a csávó vámpír?
Szerző: Is. Meg vízelementál is. Alakot is tud váltani. 
Sophia: Földanya! Egy hibrid! Joseph Morgannek fogom elképzelni... *álmodozó tekintettel*
Szerző: Ő nem vérfarkas! Nem is változik semmi ragadozóvá.
Sophia: *gyanakodva* Akkor mivé változik. 
Szerző: Többnyire mókussá.
Sophia:*facepalm*


A végén...

Sophia: *összecsapja a végigolvasott kéziratot* Na jó. Ez fura. Még én se mindig értettem mi történik és miért, pedig én vagyok a főszereplő. 
Szerző: De tetszett? *várakozóan*
Sophia: Voltak benne érdekes dolgok. Jó az ötlet, csak asszem kicsit túlspiláztad. A kevesebb több, tudod.
Szerző: Szerintem a több, több. És a sztori?
Sophia: Kicsit esetlen. Megbántódsz, ha azt mondom, hogy látszik, hogy néha generálod a problémákat.
Szerző: *köhintés*
Sophia: Nem vagyok benne biztos, hogy mindenki érteni fogja. *látva a szerző elszontyolodott arcát gyorsan hozzáteszi* De vannak benne kifejezetten jó részek is!
Szerző: Melyik? Melyik?
Sophia: A múltban játszódó történet nagyszerű. Azt jobban ki kellett volna bontani. Remélem a folytatásban visszatérsz rá. 
Szerző: Talán.
Sophia: Azért jó csaj lettem. A végére egész rendben voltam. Menni fog ez, de legközelebb hallgass rám is néha, van amikor nem kell annyit gondolkodni, csak menni az árral.

Na szóval így képzeltem el az alkotómunkát magamban. Legközelebb tessék jobban odafigyelni Sophiára, a csajnak jó meglátásai vannak... :)


ÉRTÉKELÉS:


Rebecca Hamilton: Az öröklétű
(The Forever Girl)
Öröklétűek-sorozat
I.P.C. Könyvek
2013

Trailer: 



Megjegyzés küldése

 
Back To Top