FRISS

2012. július 24.

Tündéri hajsza

Julie Kagawa biztos csodálatosan színeseket álmodik. A hatalmas képzelettel megáldott írónő most minket is elkalauzol a saját gyártású Tündérvilágába és készüljetek, mert az utazás legalább annyira lesz szemet gyönyörködtető, mint hepehupás.

Meghan Chase mindig is reménytelenül kívülálló volt. A szociális pária szinte teljesen láthatatlan a suliban, csupán csak egy barátja van, de ő is merőben titokzatos. Néha mintha a saját családja se venné észre. Aztán egy nap Meghan élete különös fordulatot vesz, mikor olyan dolgokat kezd látni, amiről eddig csak a mesékben olvasott. A testvérét elrabolják, és ekkor szembesül az igazsággal, ő valójában nem különc, de különleges, ugyanis a legendás Oberon, a Tündérkirály leánya, és a mesebeli Sohasohaföldre kell mennie, ha vissza akarja kapni kisöccsét. Ez a világ azonban nem olyan békés és varázslatos, mint a képzelné az ember, hanem veszélyes és ismeretlen vidék, ahol Meghan-nek kétes megbízhatóságú kísérőkkel kell keresztüljutnia.

Megmondom őszintén a fülszöveg alapján egészen más jellegű könyvre számítottam, de kellemesen csalódtam. Azt hittem, ez is amolyan modern városi sztori lesz (urban fantasy, ha úgy tetszik), de Julie Kawaga története a félvér tündérhercegnőről sokkal jobban hasonlít a klasszikus fantasy történetekhez a különös és szinte felfoghatatlan lényekkel, a pszichedelikus látomásra hajazó, színpompás részletességgel ábrázolt mesebeli helyszínekkel, beszélő macskákkal és pörgős történetvezetéssel. Nem is tudtam mennyire hiányzik ez a stílus, míg el nem olvastam a Vaskirályt. Kicsit újra kislány lehettem, aki a mesékbe képzeli magát, de ebben a világban azért akadt romlás is. Egy színes, édes cukorkához tudnám hasonlítani, ami belülről már rohad. Szóval a csillámos felszín ellenére ez nem csak egy tündérmese, egyes helyeken finom kis horrorba is áthajlik, amit én kifejezetten élveztem.

A Vaskirály cselekménye jó lendületes, egy pillanatra sem hagyja lankadni az olvasó figyelmét! Talán kicsit túl pörgős is, a nagy rohanásban ugyanis idegenek maradnak a szereplők, nincs idő mélységében bemutatni őket. Ez nem egy tipikus előkészítő könyv, az írónő, hogy úgy mondjam belecsap a lecsóba rendesen és rögtön ránk zúdítja a látomásait. Félreértés ne essék én élveztem a rám borított szivárványmasszát, de azért nem ártott volna, ha közben jobban bemutatja Meghant, akkor talán megértettem volna a néha elég randomnak tűnő tetteit.

Julie Kagawa talán azért mellőzte a mélyebb karakterábrázolást, mert a szereplői tulajdonképpen mindenki által ismertek lehetnek, csak most új köntösbe bújtak. Figuráit a tündérfolklórból és az irodalomból kölcsönözte. Oberon és Titánia, na meg maga Puck is a Szenivánéji álomból lehet ismerős, Mab királynőt és Kacort se kell bemutatni. Szerencsére azonban a kölcsönzés mellé nagy kreativitás is társul, így nem lesz ismétlésszaga a régi karakterek felhasználásának.

Ugyan romantikus történetről van szó, de a szerelmi szál eléggé háttérbe szorul, de megvallom nekem nem is igen hiányzott több ennél. Az azért világos, hogy a későbbiekben szerelmi háromszög kialakulására számíthatunk, úgyhogy lehet készülni a táborokba szakadásra. Én per pillanat még nem döntöttem el a hovatartozásomat.

A Vaskirály az eddig négy részes széria első darabja, de a sorozat kiegészül még kettő e-novellával is. A második rész magyarul novemberben várható! Én már nagyon várom, szeretnék ismét ellátogatni Tündérországba!

Értékelés:

Julie Kagawa: The Iron King - A Vaskirály
(The Iron King)
The Iron Fey sorozat
Könyvmolyképző Kiadó

Vörös Pöttyös könyvek
A sorozat további részei:
  • The Iron King - A Vaskirály
  • Winter's Passage (e-novella)
  • The Iron Daughter (novemberben magyarul)
  • The Iron Queen
  • Summer's Crossing (e-novella)
  • The Iron Knight

Megjegyzés küldése

 
Back To Top