FRISS

2012. szeptember 16.

Fenfiksön

Ki szereti a fanfictiont? Én rajongó vagyok. Emlékszem az első fanfiction élményemre még az őskorból, amikor barátnőmmel bele voltunk szerelmesedve a Pitch Black című fantasztikus Vin Diesel eposzba. Én rákerestem a neten a filmre és egy számomra akkor még ismeretlen fogalmat leíró fül alatt találtam egy sztorit, ami egészen más befejezést adott a filmnek. Miután rájöttem, hogy ez egy hozzám hasonlóan megszállott rajongó agyszüleménye arra gondoltam, miért nem így lett vége? Majd arra: vajon más filmekhez is van ilyen? 


Persze azóta már nagy fanfiction-tudor lettem és most már széles e világon szinte minden filmhez, könyvhöz, sorozathoz, játékhoz tartozik ilyen rajongói irodalom. A képzeletnek nincs határa, a rajongók pedig szinte mindenféle kombóba beleképzelik kedvenc szereplőiket így alakítva ki canon párokat (az alkotó eredeti elképzelésével megegyező) vagy non-canon párokat (az eredeti mű cselekményétől, romantikus párosításától eltérő). Részemről az utóbbiban látok nagyobb fantáziát, tekintve, hogy ha fanfiction olvasásra adom a fejem, akkor valószínűleg tetszett az eredeti mű, ahol a canon történetet már az eredeti író megírta. A fanfiction majdnem mindig valami hiányból ered: ha az ember lánya nem tud beletörődni hogy a főhősnő a Másik férfit választotta, ha valamelyik karakter rossz döntést hoz, vagy ne adj isten meghal. Ekkor jön képbe a rajongók képzelete, és így minden vágyra van gyógyír. 

A fanfiction néha megosztja az embereket, valaki szentül ragaszkodik az eredeti műhöz és szentségtörésnek tartja a rajongók belekontárkodását, mások megüdvözlik a sok lehetőséget, a sok új történetet amit a fanfictionök tartogatnak. Én az utóbbi táborhoz tartozom, és akik pedig azt mondják, hogy a fanfiction írás nem kunszt, mivel már adottak a karakterek annak példaként említeném E.L. James történetét, aki nem tett mást mint kicserélte a neveket a Twilight fanfictionjében és eladta, mint eredeti regényt, aztán jól világhírű lett. Valami kreativitás tehát ezekben a sztorikban is van. 

Ha valakinek megjött a kedve a rajongói irodalom olvasásához annak ajánlom figyelmébe az internet egyik legnagyobb adatbázisát a témában a fanfiction.net-et, ahol minden fontosabb könyvhöz, filmhez sorozathoz tartozik történet, néha olyan párosításokban is, amitől felszalad az ember szemöldöke. Az oldal angol nyelvű de alkalmanként rá lehet akadni magyar írásokra is a nyelvi beállítások módosításával.

Ez pedig itt a reklám helye, magam is szerzője vagyok egy-két szösszenetnek, hadd ajánljam tehát a sajátjaimat is:

Vámpírnaplók témában, Damon/Elena párosítás: Mi Casa

Twilight témában, Jacob/Bella párosítás: Another

Kellemes böngészést! Ha van egy jó fanfiction amit ajánlanátok másoknak, vagy egy oldal ahol lehet még mazsolázni írjátok meg kommentben! 

Valamint írjátok meg, hogy van-e igény fanfiction ajánló rovatra. Szeretnétek? Milyen témában?

Megjegyzés küldése

 
Back To Top